

System w swoim założeniu ma przede wszystkim porządkować pracę biura nieruchomości, ale główny nacisk położony jest na podniesienie jakości obsługi klienta. System to zbiór powiązanych ze sobą procedur, wzory dokumentów i informacji potrzebnych do prowadzenia biura nieruchomości. Procedury dotyczące usługi pośrednictwa obejmują rozpoznanie potrzeb klienta, proces podażowy i popytowy. To swego rodzaju przewodnik pośrednika, gdzie znajdzie on wskazówki i dokumenty dotyczące opracowywania oferty nieruchomości, uzgadniania warunków sprzedaży czy najmu, weryfikacji stanów prawnych nieruchomości, podpisywania umów pośrednictwa z klientem aż do zakończenia usługi. Z pewnością może być bardzo przydatny przy szkoleniu nowych pracowników.
- Dostęp do dokumentów i procedur dotyczących usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, ułatwiających pracę z klientem
- Udział w programach promocyjnych PFRN (np. darmowa wizytówka na stronach PFRN, tańsze szkolenia itp.)
- Skorzystanie z doświadczeń i warsztatu pracy innych pośredników – każdy uczestnik wnosi wartość dodaną w postaci swoich pomysłów i doświadczenia
- Korzyści marketingowe wynikające z rekomendacji Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości dla biura Nieruchomości
- Poprawa wizerunku pośrednika dzięki uzyskaniu tytułu Eksperta Nieruchomości PFRN
Proces
|
Procedura (opis i nr)
|
SPRZEDAŻ
NIERUCHOMOŚCI (SN) |
1. Zgłoszenie klienta
2. SN Podpisywanie umowy pośrednictwa w sprzedaży 3. SN Opracowywanie oferty sprzedaży i udostępnianie jej potencjalnym klientom 10. SN Uzgadnianie warunków sprzedaży 13. SN Finalizacja umowy sprzedaży 14. Przekazanie nieruchomości i archiwizacja danych 15. Dochodzenie ewentualnych roszczeń 16. Postępowanie w przypadku zgłoszenia roszczeń przez Zamawiającego |
KUPNO
NIERUCHOMOŚCI (KN) |
1. Zgłoszenie klienta
6. KN Podpisywanie umowy pośrednictwa w kupnie 8. KN Przedstawianie ofert kupującemu 10. KN Uzgadnianie warunków sprzedaży (kupna) 13. KN Finalizacja umowy sprzedaży 14. Przekazanie nieruchomości i archiwizacja danych 15. Dochodzenie ewentualnych roszczeń 16. Postępowanie w przypadku zgłoszenia roszczeń przez Zamawiającego |
WYNAJEM
NIERUCHOMOŚCI (WN) |
1. Zgłoszenie klienta
4. WN Podpisywanie umowy pośrednictwa w wynajmie 5. WN Opracowywanie oferty wynajmu i udostępnianie jej potencjalnym klientom 11. WN Uzgadnianie warunków najmu 12. WN Finalizacja Umowy najmu 14. Przekazanie nieruchomości i archiwizacja danych 15. Dochodzenie ewentualnych roszczeń 16. Postępowanie w przypadku zgłoszenia roszczeń przez Zamawiającego |
NAJEM
NIERUCHOMOŚCI (NN) |
1. Zgłoszenie klienta
7. NN Podpisywanie umowy pośrednictwa w najmie 9. NN Przedstawianie ofert najemcy 11. NN Uzgadnianie warunków najmu 12. NN Finalizacja Umowy najmu 14. Przekazanie nieruchomości i archiwizacja danych 15. Dochodzenie ewentualnych roszczeń 16. Postępowanie w przypadku zgłoszenia roszczeń przez Zamawiającego |
NADZÓR NAD
SYSTEMEM JAKOŚCI |
17. Audyt – zasady przeprowadzania
|
